www.TRAIL-RUN2.cz

Běhání není o tom, být lepší než někdo jiný. Je to o tom, být lepší, než jsi býval.

Zde mě můžete sledovat online.

30.03.2024 - Úprava v UTBV 24

30.12.2023 - Malé poohlédnutí za sezónou 2023. Na začátek bych řekl, že jako celek se povedla. V letošním ročníku jsem se jako hlavního závodu účastnil celé série GoldenTrail CZE/SVK/POL. Již na začátku jsem s žádným dobrým umístěním nepočítal, protože konkurence je opravdu veliká a to především z řad profesionálů. Vzhledem k tomu, že jsem v lednu podstoupil operaci, která mne vyřadila z běhu do konce února a první závod (Ještěd) byl v dubnu, tak jsem nakonec velmi spokojený s 37.místem a doběhnutí v první půlce startovního pole. Nejlepšího výsledku jsem dosáhl u našeho slovenského souseda a to 6. místo. V příští sezóně se budu účastnit jiného, avšak stejně kvalitního seriálu. Budu znovu bojovat o co nejlepší umístění. Rád bych také poděkoval svým sponzorům a to Výtahy Brno a Penco, děkuji za podporu a projevenou důvěru.

27.12.2023 - Dnes jsem se dozvěděl dvě špatné zprávy ještě před začátkem sezóny 2024. První je, že se v příštím ročníku Golden Trail nepoběží Ještěd SkyRace a ta druhá a hlavní je, že se mě dva závody z pěti kryjí s již objednanou dovolenou. Tudíž se v příštím roce série Golden trail nebudu účastnit. (celý seriál v sekci Golden trail) Určitě se nějakého seriálu účastnit budu a zatím se přikláním k 7 pohoří. Jelikož je to celé republika a termínově mě to sedí :-). Snad v roce 2025 zase nastoupím do série G.T.

16.12.2023 - Již 10.12. proběhl můj první a zároveň poslední letošní silniční závod. Běh o pohár Modřic pořádaný Atletika UNI BBP. Víceméně šlo jen vyzkoušet jestli mě ještě neopustila rychlost. Tento závod se do teď běhal v únoru a byl dobrým startem do nové sezóny. Na start jsem se nijak zvlášť  nepřipravoval a s časem 40:45 / 10km  jsem obsadil 17. místo v kategorii.

02.12.2023 - Poslední závod této sezóny je za mnou. Dnes počasí přálo, tak možná běžkařům :-). Bohužel čas pod dvě hodiny se nepovedl, ale i tak jsem s dnešním dnem spokojený. Obsadil jsem šesté místo v kategorii. Takovou sněhovou nadílku jsem dlouho tu v nížinách nezažil a natož tak v tom běžet a ještě k tomu 25km. Někdy si říkám PROČ, protože mě to baví. Vítr foukal o sto šest a stopy běžců předemnou mizely v závěji nafoukaného sněhu někdy až po kolena . Prvních dvanáct kilometrů se běželo dobře (foukalo více do zad), po otočce a cestě zpět nastalo bílé peklo. Chvíli jsem si říkal že se na to vykašlu, ale to bohužel nejde když běžíte tam a zpět :-) a tak jsem musel dokončit. Po doběhu do cíle jsem byl rád že jsem to dokončil a to ještě v celkem dobrém čase 2:11:31 / 25km a vůbec nepřešel do chůze. (grafy ze závodů v sekci zajímavosti ). Fotky dám jak mile je pořadatel zveřejní :-)

17.11.2023 - Poslední závod této sezóny bude běh na Mohylu míru ze Slavkova u Brna. K dispozici jsou tři trasy a to 10km nebo 25km a canicross. Já už čtvrtý rok poběžím 25km.

Obnovená tradice výběhu na nejvyšší budovu v České republice.

Letos poběžíme 24. září 2023!

Závod je zároveň vypsán jako Mistrovství České republiky v běhu do schodů pro rok 2023 (behejbrno.com)

Letos se zúčastním poprvé :-) a vím že to bude hodně bolet, tak dojdi taky!!!

14.-.19.2023 - Druhá část dovolené a to v Jeseníkách. Tento týden byla běžecká příprava o něco slabší a nesla se spíše v aktivně regeneračním duchu, což se ukázalo jako správné před sobotním posledním závodem Golden Trail a to Jesenickým maratonem. Více o samotném závodě v sekci GoldenTrail :-)

05.-12.08.2023 - DOVOLENÁ - Každý rok dodržuji pravidlo, že o dovolené NeBěHám. Bohužel jsem to musel letos porušit :-), protože na konci se běží závěrečný závod Golden trail Jesenický maraton a ten nepřipravenost neodpouští. První tréninkový běh byl jako v loňském roce na Velikou Kapelu (1157 m.n.m.), kterou jsem zdolal celkem v pohodě a o proti loňskému roku na výběhu o 45 minut rychleji, což mě dost potěšilo. Druhý běh už jsem volil lehčí trasu, hlavně s cílem si zaběhat. Po cestě jsem narazil na pomníček Čechoslováka, který na tomto místě tragicky zahynul. Třetí a poslední běh jsem volil s jasným cílem, bohužel jsem o pomníčku nenašel žádné záznamy a tak jsem se ''musel'' vrátit a zanést toto místo do map (zatím jen openstreetmap) po aktualizacích bude všude :-). Kdyby jste ho někdo znal (viz. foto), nebo věděl co se stalo tak mě prosím napište, jen pro zajímavost, díky. No a v pondělí odjezd směr Králický Sněžník a v sobotu se postavit na start 42km a 1780m převíšení.

15.07.2023 - V sekci Golden Trail něco málo z pátečního závodu + sekce zajímavosti.

18.06.2023 - V sobotu 17.06. proběhl úspěšný pokus o zdolání tří vrcholů Jeseníků a to o Červenou horu, Praděd a Dlouhé stráně. Počasí vyšlo nejlépe jak mohlo a s kolegou Zbyňkem jsme si celou akci pěkně užily. Trasa je dlouhá 42km a má převýšení 1850m. Krize na trase byla, ale nic nás nemohlo odradit k úspěšnému dokončení. Příští rok se akce bude opakovat, tak se třeba někdo přidá.

04.06.2023 - Neděle se pomalu blíží ke konci. Závody v běhu dovrchu v Židlochovicích jsou za náma. Letošní účast byla poměrně o proti jiným ročníkům slabší, ale konkurence tu byla. První startoval rodinný běh kde Ella Benčíková skončila na třetím místě a máma Madlen Benčíková hned za ní , zlepšení i časem. O půl hodiny později start na 5,6km kde jsem se umístil na čtvrtém místě (26:14) v kategorii a osmý celkem. Díky za podporu Zbyněk Jeřábek že stanovil časový limit na 27 minutách, jinak se nemám vracet a za dobré sobotní grilování od Michal Vašíček no a samozřejmě ženě za podporu.

27.05.2023 - Třetí závod série GTNS je u konce, podrobnosti v sekci Golden trail.

24.05.2023 - Na 17.06.2023 plánuji zaběhnout trasu tří vrcholů v Jeseníkách a to na Červenou horu (1333 m n.m.), Praděd (1491 m n.m.) a Dlouhé stráně (1354 m n.m.). Start bych viděl na 9h v Koutech nad Desnou u rozcestí (kousek od vlakové zastávky), celá trasa má i svůj segment na Stravě https://www.strava.com/segments/24167154. Délka trasy je 42km a převýšení 1800m. Trasu jsem absolvoval dvakrát a musím říct že ta dřina stojí za to. Celá trasa je nádherná a proto se rád na ni vracím. Doufám že se s někým potkám na startu. V případě zájmu mě prosím napište na email trail-run2@email.cz a samozřejmě se dá čas startu upravit, ale datum bohužel ne, nebo si to můžete zaběhnout kdykoliv sami. Pro ty co si netroufnou na celou trasu, tak jsem připravil dvě alternativy, v obou případech se podíváte na Červenou horu a Praděd, jen návratové trasy se liší.  Trasy ke stažení zde:

30.04.2023 - Druhý závod série GTNS je u konce, podrobnosti v sekci Golden trail.

28.04.2023 - Další ročník oblíbeného virtuálního (Strava) seriálu  pokračuje i v roce 2023. Sám jsem zvědav kolik etap letos stihnu zaběhnout.

16.04.2023 - První závod sezóny je za mnou, více podrobností v sekci Golden trail.

01.04.2023 - První závod GoldenTrail se nezadržitelně blíží. Zde přikládám mapku trasy na které mě můžete sledovat online na odkaze viz. odkaz výše. Start závodu je 15.04. ve 12:00.

19.03.2023 - Po včerejším kratším běhu v Rajhradě (trasa běhu na Výhon) jsem si řekl že už bych mohl zkusit půlmaraton. Na letošní první půlku jsem si vybral Brněnskou oboru a musím říct že naplánovat trasu  21km je snad horší než ji zaběhnout :-). Běželo se celkem dobře, sebou jsem si vzal 0,5l Mineral drink od Penco a jeden Long trail gel a úplně to stačilo. Již delší dobu sleduji jak je na vzestupu běh podle wattů, ale po měsíci učení s watty, jsem stále zastánce tepové frekvence, watty jsou pro mě moc rychle proměnné a vůbec nestíhám sledovat změny. Kdyby si chtěl někdo trasu zaběhnout a nebo se semnou porovnat, tak přikládám GPX ke stažení.

09.01.2023 - Nedělní přeběh přes Pálavu vyšel úplně nádherně. Počasí bylo tak akorát i když na vrcholkách trochu foukalo, místy bylo blatíčko, viditelnost do okolí nebyla moc dobrá, ale na běh ideální počasí. Trasa vedla z Dolních Věstonic přes Dívčí hrady, vrchol Děvín, Stolovou horu až k Pony ranči (stále po červené turistické značce) a stejnou cestou zpět.

05.01.2023 - V neděli 08.01.23 9:00  přeběh přes Pálavu a to rovnou dvakrát. V plánu je 18km a nějakých 900m UP. Kdyby se chtěl někdo přidat, tak start z Dolních Věstonic u hřbitova a po červené až do Pony ranč a stejnou cestou zpět (přes Děvín). Jinak mě můžete sledovat online na odkaze výše.

11.12.2022 - Vytvořena nová sekce Salomon Golden Trail.

04.12.2022 - Běh ze Slavkova na Mohylu míru a zpět je úspěšně za mnou. Trasa dlouhá 25km byla jedno velké blato a místy dost foukal studený vítr, ale všichni jsme to měli stejné. Na start jsem šel s tím si závod zaběhnout jako zimní přípravu na příští rok. Celkem se běželo dobře a výsledek mile překvapil, celkově 9. místo a 5. v kategorii. Díky za pořádání a za rok ahoj.

29.11.2022 - Poslední závod této sezóny je již  3.12.2022 ve Slavkově u Brna. Běh na Mohylu míru.

Rok 2023 bude ten nejtěžší v mé běžecké kariéře. Zúčastním se seriálu kde se setkávají ti nejlepší z nejlepších. Pokusím se o co nejlepší umístění na Golden trail NATIONAL SERIES.

23.10.2022 - Trail run z Modřic na Kozí horku.

09.10.2022 - Závodní sezóna se nezadržitelně blíží do konce. Konec roku pro mě není vůbec dobrý, nejdříve mě po prázdninách  zastavila v běhání nemoc, potom jsem stratil chuť dále běhat. Závody jsem do konce roku odpískal, ale už se nyní začínám pomalu připravovat na další ročník ve kterém bych chtěl kompletně odběhnout GOLDEN TRAIL SERIES. Doufám že mě to zdraví a fyzička dovolí a budu bojovat o co nejlepší umístění.

09.08.2022 - Je prázdninový režim a to se moc neběhá. Když už jste na dovolené a je za vašim ubytováním pěkná hora, tak to se zrovna odolat nedá. V Chorvatsku nad městem  Živogošce se tyčí Veliká Kapela 1157 m n.m. a Malá Kapela 1097 m n.m. kterým se nedalo odolat. Trasa byla (je) opravdu dosti náročná a zabrala více času něž jsem počítal a na to jsem nebyl dobře připraven (málo vody i jídly). Vybíhal jsem brzy ráno abych se vyhnul slunci, ale stejně mě vedro doběhlo.

26.05.2022 - Ahoj, na neděli 29.05. plánuji lehké proběhnutí okolo Brněnské přehrady. Kdyby se chtěl někdo přidat, tak sraz na horním parkovišti u hradu Veveří v 9:30h. Čas se dá určitě upravit. Trailové boty nutností .

21.05.2022 - Dnešní běh na Kralickém Sněžníku (trailrunningcup.cz) dopadl nad mé očekávání. Tentokrát jsem dal na doporučení manželky zvolit kratší trasu a to na 13km. Tato volba se vyplatila a obsadil jsem celkové třetí místo. Manželka si zkrátila čekání výšlapem na stezku v oblacích a šla okouknout největší visutý most.

07.05.2022 - Dnes proběhl úspěšný pokus UTBV 24. více v sekci UTBV24

13.04.2022 - 30.4.2022 se chystáme na ČARODĚJNICKÝ VÝLET PO ĎÁBLOVÝCH SLUJÍCH se Zbyněk Jeřábek na část trasy UTBV 24. Jedná se o jižní část trasy (Nebovid, Kopaniny, U Staveni). Dálka trasy je +- 50km s převýšením 1300m (samozřejmě vše bude záležet na zvolené trase). Kdyby se chtěl někdo k nám přidat, tak start bude v 8:00 u kostela v Nebovidech, tempo bude čistě povídací. Sledovat náš částečný pokus můžete zde LIVE :

19.03.2022 - Dnes poslední etapa (10) Galago trailu III a to ta královská 42km. Začal jsem pěkně pomalu a vše se dařilo podle plánu (na 5:15), ale od třicátého kilometru začal trošku boj. Začal jsem hodně přecházet do chůze a poslední kilometr byl snad nejdelší v mém životě to už bolelo všechno. Na to že jsem šel na tento trail po 14ti denní pauze (nachlazení) tak jsem rád že jsem to dokončil.  Teď už jen čekat na výsledky.

01.01.2021 - V sekci zajímavosti shrnutí roku 2021

06.11.2021 - Mé průběžné výsledky v Galago trailovém poháru III.

Po první etapě 19/49 muži. Po druhé etapě 18/54 muži. Po třetí etapě 17/54 muži. Po čtvrté etapě 14/58 muži. Po páté etapě 13/58 muži. Po šesté etapě 10/59.  Po sedmé etapě 10/59. Po osmé etapě 12/59. Po deváté etapě, které jsem se bohužel nemohl účastnit 16/59. Po desáté etapě a tím i celkově jsem obsadil 17. místo. Celkové výsledky v sekci zajímavosti.

01.11.2021 - Letos jsem si říkal že už žádný závod nepoběžím, ale když je to na dobrou věc a ještě mě to baví, tak proč ne. Galago trailový pohár III.

Termíny a délka jednotlivých etap, trasy chodí jen přihlášeným na email.

1. 1. - 14. 11. 11,2 km 382 m
  8. 14. - 27. 2. 20,0 km 547 m
  9. 28. 2. - 13. 3. 14,8 km 475 m
  10. 14. - 27. 3. 42,7 km 1011 m

20.10.2021 - V sekci ZAJÍMAVOSTI je popis části trasy UTBV 24 a malá recenze sportovní výživy Penco.

15.10.2021 - Pozvánka na UTBV24

03.10.2021 - Dnes jsem si zaběhl krásnou trasu Mariánským údolím.

02.09.2021 - Pro prvního muže a první ženu, kteří zdolají trasu UTBV24 jsem připravil pamětní pohár. (klikni pro zvědšení)

31.08.2021 - Vytvořena nová sekce UTBV24, kde se prověří tvá zdatnost.

08.07.2021 - Dnes po delší době, kdy jsem neběhal, jsem nastavil opravdu volné tempo, které při teplotě 32st. bylo i tak dost vysilující, doufám že vše už bude jak má. Celkem 9,6km, 1:00:14, UP 230m, tempo 6:16 min/km

30.05.2021 - Můj pokus na 3 Peaks Challenge proběhl 29.05., více v zajímavosti

25.05.2021 - 3 PEAKS CHALLANGE prodloužen kvůli počasí do 20.06.2021

23.05.2021 - První týden 3PEAKS CHALLENGE je za námi. Můj termín se nezadržitelně blíží.  Kompletní výsledky :

16.05.2021 - Galago trail BONUSOVÁ etapa. Více v zajímavosti.

15.05.2021 - Termín mého pokusu na 3 peaks challenge je 29.05.2021 start předpokládám kolem 9:00 - 9:30, tak třeba se s někým potkám na startu. Zde pěkné promo video.

30.04.2021 - Již zítra startuje 5.ročník INOV-8 TRAILTOUR.

25.04.2021 - Při dnešním plánovaném long run jsem zároveň poprvé otestoval sportovní výživu z Decathlonu Aptonia, více v zajímavostech.

20.04.2021

Sečteno a podtrženo, jarní Galago trailový pohár je definitívně u konce.

18.04.2021

6. etapa Galago trail. Více v zajímavosti.

03.04.2021 - 3 PEAKS CHALLENGE 2021 je venku, v odkazu podrobné informace. Já už jsem se zaregistroval :-)

03.04.2021

5. etapa Galago trail. Více v zajímavosti.

26.03.2021

4. etapa Galago trail. Více v zajímavosti

10.03.2021

Přidána nová trasa

09.03.2021

Další výzva od Galago trail. Více v zajímavosti

07.03.2021

Galago trail z důvodu vládních opatření pozastaven.

Nová výzva : nastoupat 500m na co nejkratší vzdálenosti. Více v zajímavosti

24.02.2021

3. etapa Galago trail. Více v zajímavosti

21.02.2021

2. etapa Galago trail. Více v zajímavosti

09.02.2021

1. etapa Galago trail. Více v zajímavosti

08.02.2021 začíná první etapa trailového poháru v okolí Brna. Více v zajímavosti.